04.10.2014

Emag își cam bate joc de clienți

Pachet Heinner: Cafetiera digitala Essentials HCM-1200D, 1000 W, 1 l, Timer, Anti-picurare, Display LCD, Negru + Rasnita de cafea HCG-150SS, 150 W, Inox

   Acum mai bine de două luni (25.07.2014) am cumpărat un pachet: o cafetieră digitală Heinner + râșniță de cafea (copie pagină emag). Cafetiera avea display-ul în partea de sus tocmai pentru a nu avea surprize.
   Din prima zi cafetiera curgea pe lângă cană așadar nu am putut folosi funcțiile digitale. Soția a zis că e OK și așa, bine că merge.
   La 10.08.2014 cafetiera s-a stricat de tot, scotea mult abur dar nu și cafea. Mă uit pe site, cică să fac cerere RMA la Servskills. OK, o fac pe 14.08.2014. A doua zi s-a aprobat, vor trimite ei un curier să ridice produsele, trebuie să returnez ambele produse, deși râșnița nu avea nimic. Pe 19.08 primesc email de confirmare că au primit produsele.
   Aștept 3 (trei) săptămâni, apoi încep să dau telefoane. M-au mai plimbat o săptămână că mă sună ei, că nu au primit încă răspuns de la Heinner, etc. Până la urmă au zis că mi-o vor schimba, nu se poate repara.
   După o altă săptămână primesc un telefon de la curier: cretinii au trimis produsul la altă adresă. După alte 4 zile apare în sfârșit curierul. Cu un alt model de cafetieră (display in partea de jos, mai ieftina cu vreo 30 lei) dar nici urmă de râșniță, trimisă de firma Depanero.
   Sun la numărul emag, partea de service, povestesc ce și cum, cer stornarea facturii și returnarea banilor. Sună ei, răspunde soția, ne roagă să returnăm produsele. Soția le mulțumește că-s cretini, că face cafeaua pe aragaz și că nu au băgat pe urechi informația: produsul nu a fost ridicat de la curier.
   Scriu și un review negativ pe pagina cafetierei - desigur nu a fost publicat (copie pagină emag).
   Mai trece o săptămână. Sun la emag service. Desigur operatoarea nu știe ce s-a întâmplat, se va interesa, va vorbi cu financiarul, mă sună ei. Și sună să mă roage să returnez și râșnița. Precizez că râșnița a fost trimisă odată cu produsul defect. Mă mai sună o dată, ei au primit numai cafetiera. Noroc că aveam bonulețul (AWB) de la curier și că scria pe el că sunt două colete. Îmi confirmă că "în regulă" (expresie tâmpită folosită de prompteriștii de la call-center) se va interesa la Depanero și că vor storna factura, mă vor contacta ei să le dau contul IBAN. Ca să scurtez o rog să noteze contul bancar, deși îl au și pe contul meu de pe site-ul lor.
   După o altă săptămână încă nu am banii în cont. Sun la ei, da e o problemă, am două RMA-uri și d-aia întârzie. Le confirm că nu prea mă mai interesează ce au ei, mă arde ce nu am eu: banii în cont. Da, va vorbi la financiar să urgenteze.
   Mai trece o săptămână, sun iar. De data asta la emag - info și comenzi. Repet povestea. Cică nu la ei, trebuie să sun io la Depanero, că ei se ocupă. Precizez domnului că nu mai sun la Depanero, eu am cumpărat de la ei, de la ei aștept banii înapoi. Mă pune să aștept. Apoi vine cu răspunsul standard emag, va trimite cererea mea spre departamentul sesizări. Pe 01.09.2014 primesc și un număr de înregistrare de la sesizări, cu precizarea că un consultant mă va contacta în cel mai scurt timp.
   Astăzi, 04.10.2014, încă nu am fost contactat și nici banii nu sunt în cont.
   Tocmai am sunat la ei. Plățile se fac miercuri, d-aia nu am banii în cont. Precizez că cererea de rambursare a fost făcută acum aproape o lună, el îmi zice că eu am cerut banii pe 01.04.2014.

Update 11.10.2014 - Încă nu au virat banii

   Deși consultantul lor mi-a confirmat plata pentru miercuri 08.10.2014, se pare că financiarul trage de timp. Am pus mâna pe telefon: Colega care se ocupă (a se citi NU se ocupă) nu lucrează sâmbata. La observația mea că au trecut deja 10 zile de când trebuiau să mă contacteze, Domnul Valentin m-a asigurat că vor răspunde în termenul maxim de 30 de zile...

Update 13.10.2014 - Încă nu m-a contactat nimeni...


Update 14.10.2014 - Au sunat!

   Au sunat de la Depanero! Și-au cerut și scuze. Au promis că miercuri virează banii. Au stornat și factura.

Update 16.10.2014 - Perfect! Banii sunt în cont.

   Au virat în sfârșit și banii. De necrezut, după aproape 2 luni.

Update 17.10.2014 - Depanero...

   Deci Emag își bate joc de noi trimițându-ne la Depanero/Servskills. Când suni la Emag și alegi Service, practic ești trimis la Depanero - compania cu care Emag-ul a încheiat contract de service.
   Azi am auzit la radio o reclamă a acestor Depanero: cică repară orice! Vrăjeală. Cafetiera nu au fost în stare s-o repare, ba chiar au solicitat să le trimit și un produs funcțional (pe care nu au fost în stare să-l trimită înapoi) și nici nu au înregistrat recepția celor 2 produse deși mi-au trimis un email cu un număr de înregistrare (noroc că am trimis 2 pachete și că am păstrat bonul de la curier, altfel trebuia să mă transform în râșniță). Ei au trimis mai departe produsul la producător/reprezentanță și și-au văzut de ale lor. A trebuit să-i contactez eu după o lună...

07.05.2014

Cora Alexandriei - cum se fură prin hiper oferta de preț (continuare)

Cora Alexandriei - cum se fură prin hiper oferta de preț (continuare)

   06.05.2014. Vin de la cumpărături. Din Cora Alexandriei. Promoții la cașcaval, tablete și laptopuri. Asta pe lângă hiperțepele regulate.
   În postul precedent povesteam cum i-am prins cu ocaua mică. După ce am sesizat "relații clienți", doamnele de acolo se jurau că "e o eroare, nu se poate, n-are cum". Ei bine, azi am văzut iar hiperpromoția la curcanii Peneș, de data asta la pieptul de curcan, fără piele, dezosat. Cântărit, firește, cu ambalaj cu tot.
   Întrucât nu am cumpărat caserola aia, nu am putut să fac poze de calitate (în magazin cică nu e voie să faci poze), dar se vedea prin transparență gramajul înscris de producător. Cine nu mă crede este invitat să dea o fugă până acolo să vadă cu ochii lui. Pentru că lumea se îmbulzește la cașcaval, laptopuri și tablete, remember? Plus niște cremvurști cu reducere. 20%, prin tichet Cora. Dacă mergi la Pantelimon, poți folosi tichetele alea la toaletă. Să te ștergi. Deci cred că mai găsiți curcanii ăia vreo două zile.
   Și pentru că aveam cumpărături deductibile, am purces la punctul de facturare (care coincide cu relațiile cu clienții) pentru a desena o factură. I-am atras atenția doamnei de acolo despre Peneș Curcanul, cel pieptos, dezosat și fără piele dar cu platoșă de plastic de 30 de grame, sub formă de caserolă. Caserolă la preț de piept de curcan. Și nu orice piept, ci unul dezosat, ba chiar și fără piele. S-a apucat să studieze bonul. Îi atrag atenția că acel curcan este în raft... Se uită uimită: "Păi cum, n-ați cumpărat?"
   Îi spun că nu. Ridică din umeri și-mi face factura. Îmi urează seară bună.

   Cora, știi de ce revii!

27.04.2014

Dentiștii și parodontoza

Dentiștii și parodontoza


   Sângerări gingivale. Au început prin 2007. Și nu doar la spălatul pe dinți sau când foloseam scobitorile. Pur și simplu începeau gingiile să sângereze. Când voiau ele.
   Am fost la câțiva dentiști. Diagnostic clar, nimic de făcut, e parodontoză. Igienă, ață dentară dinspre gingie în sus, detartraj des, propolis, tinctură de propolis.
   Cu detartrajul a fost simplu. Am făcut unul în 2007, dentistul era uimit că dinții mei erau mai curați ca ai nevestei (ma refer la depuneri de tartru) deși eu eram la prima intervenție. Liniștit de afirmația asta am făcut urmatorul detartraj în 2013 când se agravase problema sângerării, începuseră să ma doară și gingiile. A fost și ultimul. Am senzația că mi s-a cam distrus suprafața dinților, se încarcă mult mai ușor (la fel ca un geam șmirgheluit) și tot nu rezolvasem problema sângerării...
   Am cheltuit o mulțime de bani pe Parodontax (au reclama la TV, componente naturale specializate să-ți ușureze disponibilitățile bănești cu peste 20 lei), pe tinctura de propolis (scumpă al naibii, mai ales la farmacii; recomand magazinele alea naturiste din centrele comerciale, e vreo 7 lei) precum și alte paste de dinți (recomandate de farmaciști) destinate golirii cardurilor și portofelelor.
   Prin 2013 rămăsesem fără Parodontax. Mă opresc la Kaufland Sebastian, mă duc la farmacie să iau pastă de dinți. constat că e mai scumpă cu vreo 7 lei decât prețul pe care-l văzusem prin alt magazin. Așadar intru în Kaufland, mă duc glonț la raftul cu paste... Mi-am luat celebrul Parodontax dar am strecurat in coș și o pastă ieftinache, 4 lei și ceva, Astera Parodont Active.
   Disperat că nu mai trecea sângerarea aia, ba chiar au apărut umflături dureroase, am încercat și pasta asta bulgărească într-o seară. După ce m-am spălat îmi simțeam gura ca o pungă. M-am spălat cu ea și dimineața, mirat că parcă nu mă mai dureau așa tare gingiile...
   În numai 2 zile am scăpat de sângerare!!! După 5 ani!!!
   

   Atenție, la mine s-a potrivit asta. Nu înseamnă că merge la toată lumea. Întrucât nu costă o avere, o puteți încerca o săptămâna. Dacă nu merge... dați o fugă la dentist, poate se bunghește ce afecțiune aveți. Iar dacă dentistul este bun, vă rog să-l postați aici.

05.03.2014

Cora Alexandriei - cum se fură prin hiper oferta de preț

Cora Alexandriei - cum se fură prin hiper oferta de preț

   De multe ori se întâmplă să fim luați drept proști. Ne fură pe față, ne impun ce să mâncăm. Noi nu zicem nimic. Pentru că suntem proști, nu avem suficient timp "pentru prostii" sau ne este lene să căutăm alternative.
   De câte ori ați făcut scandal la casă sau la relații clienți dacă prețul afișat la raft diferă de cel de pe bon? Am văzut oameni care făceau chestia asta. Reacția celor de la coadă? "Hai, dom'ne, că ne grăbim! Faci scandal pentru un leu?"
   Mi s-a întâmplat la Real-ul Pallady (acum este Auchan) să memorez un preț de la o electrocasnică mai scumpă. După ce am ieșit m-am dus și am returnat produsul spre uimirea salariațior magazinului. Pentru 3 lei? Da, pentru 3 lei, pentru că vă e lene să puneți prețurile la locul lor, pentru că-l consider furt și pentru că e în avantajul meu - voi îmi dați banii înapoi, eu am plătit cu cardul. Lenea salariaților supermarketului, indolența șefilor de raion se taxează cel putin cu comisionul băncilor pentru plata cu POS-ul. Sper să-i învețe minte.
   La Cora Alexandriei avem produse fără prețuri sau care arată ciudat. Una din sticlele turtite de Covalact a fost pusă în coș de către o doamnă chiar în timp ce studiam marfa.
   Cartofii românești cal. I, 2,16 lei, sunt de fapt gunoaie. La fel și cei olandezi ambalați în saci, tot cal. I, tot gunoaie, tot la peste 2 lei kilogramul. Morcovi mai prăpădiți ca ăștia rar mi-a fost dat să văd. Până și la minimarketul din sat avem morcovi mai frumoși și mai ieftini. În comunele din jurul Bucureștiului, Clinceni, de pildă cartofii costă 1,60 lei și arată mult mai bine.
   Să revenim la povestea principală. Am ajuns la Cora, nevasta vrea ciocănele de curcan pentru prichindei. După ce am săpat în raftul special amenajat pentru curcani, găsesc 3 caserole prin amestecătura de produse organizate cu grijă. Una este la preț normal, celelalte 2 sunt la hiper ofertă. Prețul normal 13,99 lei, hiperoferta 15,99 lei
   Hiperprodusele au fost reetichetate, prețul a fost mărit cu 2 lei, cantitatea a fost mărită cu ~30 grame. La casă am constatat că prețul per kilogram nu a fost mărit, am plătit doar majorarea cantității. Deci, 64 de grame la 13,99 lei/kg fac 89 de bani. La numai două produse.
   M-am dus la relații clienți să reclam furtul. Păreau stupefiați, la ei in magazin? Nu se poate. Nu e voie. N-are cum. Stați să chemăm pe cineva. Au plecat, dar pot veni eu mâine să clarificăm (mâine eu sunt la 240Km distanță). Probabil angajații au greșit, sigur șeful nu ar fi autorizat așa ceva. Dar de ce ar fi făcut așa ceva?
   Îmi aduc aminte de vremurile când cumparam Pampers. Costa 86 lei cutia. La un moment dat au schimbat eticheta, prețul era 86 lei, promoție, redus de la 116 lei. La un moment dat a dispărut reducerea, prețul a rămas 116 lei. Iar eu am început să cumpăr Pamperși din alte magazine.
   Îmi aduc aminte de reclamă. O reformulez: Cora, știi de ce revii?


22.02.2014

Calcule prețuri încălzire - Update

Continuare de la Calcule prețuri încălzire...

   Update 22.02.2014. Am primit factura Enel. Se schimbă datele problemei. 270 lei pentru 388 KWh energie activă, se mai adaugă 34 zile rezervare (ce dracu' e asta?) la numai 0,1715 lei pe zi, energie activa pentru CPC 97 KWh la 0,416 lei, contribuţie pentru cogenerare 485 KWh la 0,01838 lei, certificate verzi 485 KWhCV la 0,035709 lei, aciza 485 KWh la 0,004738 lei, taxa radio-tv 6,50 lei. 270/485=0,5583 lei/KWh
   GPL s-a scumpit la 3,10 lei/L, să nu uităm şi şpăguţa pe care o lăsăm la pompist pentru că "nu ie voie", în jur de 5 lei. Pe pompedecaldura2005.ro găsim 6,3KWh/L, aproape de valoarea de la punctul 2 de mai sus, 6,75KWh/L. Deci 20 litri de GPL costă 67 lei cu tot cu şpagă, adică 0,53 lei/KWh, asta pe la staţiile din Bucureşti. În Cobadin, de pildă, preţul GPL-ului este 3,32, deci vreo 72 lei/butelie, adică 0,5666 lei/KWh. Reamintesc ineficienţa umplerii buteliilor de la staţiile GPL, intrucât la schimb, o butelie de 11 Kg butan costă tot în jur de 68 lei dar e verificată de bandiţii ăia şi căldura de ardere e tot pe acolo.
   La romstal pe blog găsim puteri pentru lemnele cu 15% umiditate:
  • Salcâm 6,3 KWh/Kg
  • Carpen 5,3 KWh/Kg
  • Molid, brad 4,5 KWh/Kg
  • Pin 4,4 KWh/Kg
  • Arţar, mesteacăn 4,2 KWh/Kg
  • Fag 4,1 KWh/Kg
  • Stejar 3,7 KWh/Kg
  • Plop 3,1 KWh/Kg
  • Iau în calcul salcâmul, se vinde în Negru-Vodă cu 310 lei tona. Deci 310/1000/6,3 => 0,05 lei/KWh. Fagul se vinde la 280 lei tona, deci 280/1000/4,1 => 0,0683 lei/KWh. Faţă de calculele de la punctul 3 de mai sus, se pare că este mai eficace cumpăratul la tonă dar, atenţie, nu cumpăraţi lemne proaspăt tăiate sau după ploaie...
       Brichete de paie. Pe brichetepaie.ro, tipii afirmă că "puterea calorică" e 4160 Kcal/kg. Adică 4,83 KWh/Kg. Tona de chestii d-astea se vinde uzual cu 550 lei. Rezultă 550/1000/4,8 => 0,1138 lei/KWh. Dacă găsiţi brichetele la 400 lei tona, se ajunge la 0,082 lei/KWh.
       Brichete rumeguş. La Dedeman, Ruf (Ivis Impex SRL) 816 lei/tona, 4500 Kcal/Kg, 5,233 KWh/Kg, zic ei. Rezultă 0,156 lei/KWh. Tot la Dedeman, Biota 694 lei tona, tot rumeguş presat de răşinoase, dar Biota Construct SRL zice că are 4300 Kcal/Kg. Deci 5,0 KWh/Kg. Adică 0,1388 lei/KWh.
       Peleţii de lemn şi brichetele de cocs de la Dedeman nu au specificaţii, aşadar nu le pun în calcul. Nu găsesc în acest moment situri serioase cu specificatii şi preţuri pentru cărbuni, brichete de cărbuni sau peleţi. Aştept oferte şi păreri, le puteţi posta la comentarii.

       Concluzii:
    a) 1KWh = 0,5583 electric = 0,53 GPL/butelie = 0,14 brichete lemn = 0,13 gaz metan, 0,11 brichete paie = 0,07 fag = 0,05 salcâm
    b) Trebuie să renunţ la aragazul cu butelie şi să iau o plită cu inducţie. În paralel trebuie să construiesc şi un rocket stove pentru lemne şi biomasă, adaptat pentru gătit.

    Update 05.01.2016

    Organizare nemţească

       Nu prea pricep de unde atâta încredere în germani. A rămas un mit de undeva din vremea bunicilor. Împachetat frumos este prezent şi la TV sub formă de reclame, campanie electorală sau interviuri pe stradă. Se plimba reporterul lu' peşte pe stradă cu microfonu-n mână şi întreabă prostimea ce părere are despre. Iar prostimea zice "da, dom'le, îl votăm p-ăla. E organizat, punctual, de încredere, bla-bla, pentru că e neamţ"!!!
       Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen. Adică Carol I al României. Made in Germany. Adus de unii care l-au "abdicat" pe Alexandru Ioan Cuza pentru că nu prea le conveneau anumite reforme. Onorabil, în 1916, am fost conduşi în răzoi de partea Germaniei deşi poporul dorea altceva. Ferdinand Viktor Albert Meinrad von Hohenzollern-Sigmaringen. Adică Ferdinand I al României. După, am avut Mihai I, Principe de Hohenzollern, vreo 3 ani. Carol al II-lea, rege al României, principe de Hohenzollern-Sigmaringen, vrea şi el, aşadar îl descăunează pe Mihai. După 10 ani se cară şi rămânem iar cu Mihai I încă 3 ani. Se pare că tipii aştia aveau onoare, erau punctuali şi organizaţi (şi Carol II?) pentru că... erau militari.
       În prezent nemţii sunt un pic mai altfel. Calitatea germană e inexistentă sau made in China. Organizarea? Praf. Să ne uităm la Kaufland. Mai ieftin la multe alimente decât Lidl, Cora sau Carrefour. Produsele K-Classic sunt made in China. Ca mai toate produsele de pe piaţă. Organizarea magazinului e totuşi din Germania.
       Intri în magazin. Construcţia te obligă să dai o roată completă pentru a cumpăra cât mai multe produse de care nu ai neapărată nevoie. Primele raioane sunt cu fructe şi conserve. Punem în cărucior banane, mere, kiwi, spaghete şi sosuri. Mergem mai departe. Conserve. Bun, luăm şi d-astea. Ajungem la primele dulciuri şi prăjituri. Punem în căruţ nişte croissant-uri şi nişte prajituri. Luăm şi pâine, e una pentru juniori foaarte pufoasă. Merdenele, gogoşi, ţop în coş.
       Brânzeturi - se vând în punguţe de plastic la raionul specializat. Congelate, băgam în coş, după ce le-am introdus în punga termoizolantă. Începe să devină dificil, trebuie să fac mutări serioase ca să nu pun congelatele peste fructele fragile sau pâinea pufoasă.
       Chipsuri, dulciuri - in coş. Mezeluri, preparate din peşte - luăm şi d-astea. Câteva borcane de smântână şi iaurt. Hai si un bax de lapte, deşi în Lidl e mai ieftin dar nu am chef să mai pierd timpul pentru câţiva bănuţi. Poate şi un carton de ouă... Cu siguranţă nişte kefir, sana, iaurt potabil. Coşul se umple. Ferind ouăle am storcit pâinea, gogoşile şi merdenelele.
       Raionul de răcoritoare. Împărăteasa mi-a comandat apa plată pentru pitici. Umflu un bax, reuşind să storcesc bananele şi kiwi. La naiba, cărucioarele din Lidl au un suport special pentru baxuri. Uite şi nişte bere. Fac praf şi coissant-urile.
       Săr complet peste electrice/electronice/jucării care sunt extrem de scumpe în magazinul ăsta. Doar bateriile sunt mai ieftine aici.
       Mâncare pentru căţei şi pisici. Iau câteva punguţe, conserve. Sacii cu nisip-aşternut pentru pisică rezolvă prăjiturile şi chipsurile - le aplatizează. Ajung la casă unde constat dezastrul.
       Să le scriu în formularul de sugestii? Neah, mai bine scriu aici. Îl întreb pe casier cine e cretinul care a organizat magazinul. Răspunde cu mândrie, plin de patriotism: cei din Germania.

    15.02.2014

    Rocket Stove 1

       Spuneam într-un post mai vechi că am luat o casă la ţară. Întrucât am luat casa vara, nu prea m-a interesat starea sobelor. Afară erau 35-40 grade, înăuntru 20. Aşadar era de presupus că iarna va fi frig afară şi cald în casă. M-am cam înşelat.
       A venit iarna. Aerotermele şi caloriferele electrice nu fac faţă gerului de afară. Sobele din casă sunt vai de mama lor, fumegă de peste tot. Am cumpărat centrală, dar nu o pot monta acum pentru că nu e gata camera tehnică, nici măcar uşi sau geamuri nu am pus. Trebuie găsită o altă soluţie.
       Căutând pe internet, am găsit "the rocket stove". În toate videoclipurile de pe youtube, acest rocket stove consumă puţin, arde complet şi dă multă căldură. Şi pentru că nu pot să cred toate prostiile de pe youtube, am decis să fac un experiment. M-a costat vreo 35 lei (12 lei un cot, 10 lei burlanul) şi iată ce a ieşit:

       L-am alimentat cu vreascuri, buruieni, porumb, lemn, brichete de rumeguş şi de cărbune. Pare să ardă OK, mai ales cu vreascuri şi buruieni. Abia s-a topit zăpada, aşadar nu sunt tocmai uscate buruienile alea - se poate vedea fumul alb.

    10.01.2014

    COFACE România

       8:20. Sună telefonul fix. Este un robot care-mi spune că "Coface are un mesaj important pentru mine". Noroc că am hands-free şi nu stau ca boul cu telefonul la ureche.
       După 10 minute răspunde operatoarea de parcă aş fi sunat-o eu... De fapt caută pe altcineva. Îi sfătuiesc să şteargă numărul meu din baza lor de date... pentru că e al meu...

       Intru la ei pe site. "Livrarea informaţiilor complexe". Da, sunt bine informaţi. Tipii caută insistent până şi persoane decedate restante la Romtelecom, deşi li s-a spus clar că persoana a decedat. Or fi şi bine plătiţi?


       Afară e frumos, e soare, aşadar nu mă supăr. Mai ales că am primit un email de la un colaborator în care-mi spune că i s-a demagnetizat cartela Vodafone. Este o cartelă de date (care nu conţine metale feroase) montată într-un laptop solid, carcasă de aluminiu. Probabil a fost omu' la spital şi a făcut un RMN cu tot cu laptop... Cică cei de la Vodafone i-au zis asta. Or fi rămas tipii fără explicaţii? Amuzat caut pe Google. Rezultatele mă amuză şi mai tare.

    28.11.2013

    Senzori de fum: o necesitate

       Nu, nu vând senzori de fum. Dar am de gând să cumpăr.
       Din lipsă de spațiu în apartament, întrucât voiam ca și copii să stea mai mult pe afară, acum câteva luni am cumpărat o casă la țară. Nefiind convins că vom putea supraviețui aici nu am cumpărat prea multe chestii noi aici pentru că se fură în draci din casele nelocuite. Așadar mi-am adus de acasă mașina de spălat rufe Indesit. E drept, ceva mai veche, are vreo 10 ani. Dar funcționa bine, nu am avut probleme deosebite cu ea. Până azi.
       Acum vreo două luni m-am apucat să fac o cameră tehnică pentru a putea pune o centrală pe lemne. De la camera tehnică am ajuns să fac și un beci spre disperarea împărătesei. M-am întins cu construcția până astăzi.
       Acum o lună am primit niște bani de la socri pentru înlocuirea ușilor și a geamurilor. Fiind înalt și încăpățânat, nu am vrut să schimb ușa de la bucătărie deoarece dădeam cu capul în ea. Trebuie înălțată numai că nu e deloc simplu și eram ocupat cu camera tehnică. Desigur, consoarta mi-a făcut capul pătrat pentru că suflă vântul prin acea ușă
       Revenind la povestea principală, toată vara soția a spălat rufe fără nici o problemă. Astăzi am ieșit prin curte să evaluăm condițiile atmosferice, să inventariem materialele de construcții rămase, să fumăm... Nu fumăm în casă din cauza celor mici.
       Trecând prin fața bucătăriei am observat niște fum care ieșea prin ușă. Întreb soția dacă are ceva pe foc. Primind un răspuns negativ, deschid ușa. Un fum negru și gros a răbufnit dinăuntru. Se vedeau și niște flăcări violente. Mașina de spălat ardea. Focul a pornit de la programatorul mașinii, nu de la motor. Desigur, circuitul de împământare funcționează, l-am verificat acum câteva săptămâni. Toată casa era plină de fum cu excepția camerei copiilor. Focul nu ajunsese la tavanul din lemn și nici lângă butelia aragazului dar începuse să ardă.
       Noroc că nu avem ușă de termopan pentru că nu aș fi văzut fumul. Noroc că nu am strâns încă furtunul pentru apa necesară construcției din spate. I-am dat nevestei indicații să deschidă robinetul din curte iar eu am zbughit-o la contorul din fața casei să opresc curentul. Am înșfăcat furtunul și m-am apucat să fac pe pompierul. Foarte dificil, prin fumul ăla nu se vedea mare lucru și nici nu puteam respira. Până la urmă am reușit să sting focul care deja aprinsese rufele din fața mașinii, coșul de rufe și carcasa damigenei. Nevastă-mea a deschis niște geamuri, abia le vedea prin fumul ăla. Acum este blondă cu șuvițe verzui, maro și negre. Până și din nas încă mai scoatem funingine.
       Dacă nu aveam furtunul deja întins, dacă ușa ar fi fost ermetic închisă și n-aș fi văzut fumul... ajungea focul la tavan și la butelie... scrum se făcea tot.
       Noroc și cu cișmeaua din curte că altfel nu am fi putut stinge focul. Ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi luat foc în apartament? Cu ce l-aș fi stins?
       Interesant e că producătorii spun să nu lăsăm instalațiile de încălzit nesupravegheate dar nu spun că și mașinile de spălat trebuie supravegheate.
       Este absolut necesar să montez senzori de fum, gaze, poate și de monoxid de carbon. Poate ar fi bun și un sistem de stingere a incendiilor, eventual separat pentru fiecare cameră...

    10.11.2013

    Bănci Românești

    BRD
       În 2005 am primit un cec. După o verificare amănunțită am decis să merg la BRD întrucât aveau cel mai mic comision. Pentru a putea încasa banii trebuia să îmi fac un cont. Gratuit, desigur. Cei o sută și ceva de euro au rămas în acel cont.
       Recent am trecut pe lângă agenția unde aveam contul. Mi-am adus aminte că aveam un cont acolo și am băgat un cap să văd care-i treaba. Am primit un răspuns îmbucurător: noroc că am trecut pe acolo, mai am 5 euro în cont, luna următoare rămâneam dator și, cine știe, mai ajungeam și pe la biroul de credit. Am luat bănetul și am lichidat contul.
       După vreo săptămână mă sună BRD, nu au putut închide contul pentru că nu am semnat!? Le amintesc că am depus o solicitare semnată pentru închiderea contului. Trebuia să semnez și pe chestia aia electronică... Le spun că nu doresc așa ceva. Mai trebuie scanată și cartea de identitate. Nici asta nu vreau, le dau eu o copie alb-negru. Dar nici la agenție în Colentina nu vreau să mai merg, am fost deja.
       Cădem la pace, mă voi duce în Bolintin Vale să las acolo o copie alb-negru a cărții de identitate și nu semnez "electronic". Ajung la agenția din Bolintin, le dau copia "buletinului". Tanti de acolo îmi solicită semnătura pe trăsnaia aia electronică. Îi amintesc că eu am închis contul și că nu doresc ca ei să aibă semnătura mea digitală pe care s-o aplice ei pe cine-știe-ce document. Încearcă să mă aburească, că aia nu e semnătură digitală... O rog să sune la Centrală să se lămurească. Mârâie că aia e procedura dar totuși sună la ei. Îmi confirmă închiderea contului. Verbal.
       
    BancPost
       Am deschis mai multe conturi la această bancă, pentru mine și pentru firmă. Am solicitat și DigiPass pentru acces prin Internet. Mi-au dat două, am plătit două depozite de 30$. Pentru mine unul, pentru firmă unul. După vreo 3 zile sun la ei la activări, am uitat parolele. Mă lămurește tanti de la fastbanking că nu am nevoie de două digipass-uri, e suficient unul. Hmmm, deci cei de la agenție nu au habar. Trec pe la agenție, returnez unul, îmi iau banii.
       Procedura BancPost pentru fastbanking e simplă. Intri pe site, au un user și o parolă. Parola expiră la câteva luni, mare atenție. Odată intrat în aplicație, pentru acces la conturi sau tranzacții, trebuie să mă autentific și cu digipass-ul. Apoi pot face orice și oricâte operațiuni. Minunat, nu ca la BCR unde fiecare tranzacție trebuie butonată serios la digipass: PIN, ultimele 4 cifre din sumă, 4 cifre din contul destinatar, etc. Am închis mai demult conturile de la BCR din cauza comisioanelor barosane (pentru firme) și a procedurii pentru home banking. Bun, revin la BancPost, uitarea parolei nu era o mare tragedie: sunam la ei, dădeam ceva date personale, ei îmi dădeau un număr pe care să îl butonez la digipass și le returnam răspunsul; ei resetau parola, puneau o chestie default pe care ți-o comunicau telefonic. În prezent ei mai pot reseta parola dar vor pune parola inițială, cea scrisă pe hârtia pe care o eliberează la activarea fastbanking-ului. Dacă pierzi hârtia aia tre' să dai o fugă la agenție să ceri alta...
       În prezent procedurile BancPost sunt din ce în ce mai simple: un cont nefolosit 6 luni devine "dormant" chiar dacă am avut încasări. Cardul aferent se blochează automat. Eh, mă gândesc eu, ce-i așa o mare chestie? Dau un telefon la ei și... sunt invitat să vizitez agenția pentru "actualizarea datelor". Bun, mă învoiesc de la serviciu și mă duc la agenție. Acolo completez un formular (la ING au formularele astea deja completate, că d-aia ești client, trebuie doar să semnezi; te întreabă în prealabil dacă s-a schimbat ceva, dacă da, modifică ei datele pe computer) și gata, nu mai am contul "dormant". Seara, termin programul la serviciu, mă duc la hipermarket să cumpăr câte ceva. Plătesc cu cardul BancPost. De fapt intenționez să plătesc pentru că nu merge cardul.
       Înjur, plătesc amestecat: ceva numerar plus niște rămășițe de pe 2 carduri ING. A doua zi sun la bancă. Da, desigur, cardul este blocat pentru că nu l-am folosit. Se rezolvă simplu, trebuie să ajung la agenție. Mă învoiesc iar și mă duc la bancă. Acolo marea surpriză: trebuie să depun sau să retrag ceva din cont, apoi, după ora 18, să revin la bancomat și să retrag sau să interoghez soldul (se ia comision, ce credeți?). OK, am activat cardurile.
       Trec luni. Am uitat cu desăvârșire că trebuie să bănculesc cu BancPost. Mai încasam câte ceva, digipass-ul mergea când interogam soldurile. Oh, desigur, conturile fără activitate au un comision mai mare. Bleah. Rămân fără bani la ING și trebuie să BancPostesc. Conturile sunt dormante, desigur. Trebuie să merg la ei. Le fac sesizare că nu e OK să mă învoiesc pentru a merge la bancă. Operatorul de la telefon e de acord cu mine, dar asta-i schema. Vreau BancPost, trebuie să merg la ei.
       Ajung la bancă, completez minugnea aia de formular pentru dezdormantarea conturilor. Activăm și cardul? Nu, dă-l încolo am fastbanking, mut banii la ING, cardurile alea merg. N-am cum să ajung la bancomat BancPost întrucât m-am mutat prin județul soarelui și p-aici nu prea sunt... Cer și o verificare a contului pentru că, prin februarie, nu am putut face un virament prin fastbanking. Cică e în regulă contul meu. Dis de dimineață mă apuc să fastbăncuiesc banii din cont. Banca e de acord, a primit OP-ul. Mă iau cu munca că doar d-aia mă duc la serviciu. Seara verific contul ING. Nimic. Intru pe site-ul fastbanking, OP-ul este respins pentru că al meu cont nu este validat pentru e-viramente. Înjur, sun la bancă. Singurul număr disponibil pe site-ul BancPost este Infoline. Ăștia mă sfătuiesc să sun la serviciul fastbanking. Explic demoazelei că nu-i nimic în neregulă cu aplicația, că aia e doar o interfață între user și bancă, că e ceva în neregulă cu contul și că o rog să-l verifice. Răspunsul standard: mergeți la agenție.
       Înjur. Îi spun interlocutoarei că mi se pare bătaie de joc. Îmi repetă amabilă că asta-i procedura și că pot depune o sesizare. Depun 3: procedura de dezdormantare a contului, procedura de deblocarea cardului, lipsa de suport (telefonic) în ceea ce privește conturile. Desigur doresc deblocarea contului meu pentru e-viramente.
       După câteva zile anunț la serviciu că voi întârzia. Trec pe la bancă. Da, au primit sesizarea. Nu au ce face. Închid conturile firmei. De fapt inițiez închiderea. Pentru că mai întâi completăm un formular de blocare a cardurilor. După 3 săptămâni ar trebui să mai trec eu să închid și conturile completând un alt formular. Sfătuiesc omul să își caute de lucru pe la firme care nu-și bat joc de clienți. E de acord.
       După vreo 2 zile mă sună de la Centrală. Nu contul avea probleme ci contul de client. D-aia nu mergea e-viramentul. Mă anunță că al doilea cont e încă dormant și mă întreabă dacă am actualizat datele personale pentru că mi-l poate debloca. Îl rog să lase contul ăla să doarmă...
       În general sunt mulțumit de ING. Singura problemă ar fi lipsa de ghișee operative și comisionul barosan (10 lei) dacă îmi depune cineva bani (numerar) în cont. Motiv pentru care nu închid deocamdată conturile BancPost. Asta până apare o altă bancă în oraș...
       

    România la TV

       Mi se mai întâmplă să mă mai uit la televizor. La știri. Și mă îngrozesc.
       
       La "cel mai popular post de știri", RomaniaTV.net, cele mai multe știri interesante sau convorbiri telefonice in direct sunt întrerupte de "Breaking News" care ne anunță o mare tragedie: în nu-știu-ce comună a ars șura lu' Ion. Trei mașini de pompieri au tras două ore să stingă paiele.
       Cea mai mare problemă, și nu vorbesc aici numai de acest post de televiziune, este prezentarea accidentelor auto. Acum câteva săptămâni, în București, un șofer a accidentat un pieton care traversa neregulamentar. Știrea se încheia cu "șoferului vinovat i s-a întocmit dosar penal". Mă întreb ce verdict va da judecătorul dacă s-a uitat cumva la aceste știri. Citez din Codul Rutier, art. 72, alin. 4:
    "(4) Pietonii surprinși și accidentați ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roșie a semaforului destinat acestora sau nerespectării altor obligații stabilite de normele rutiere, poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condițiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulația prin acel sector."
       
       Din păcate, da, sunt multe accidente. Multe și pe trecerea de pietoni. Marea problemă este iarăși prezentarea știrilor. Da, pietonul angajat în traversare are prioritate. Dar nimeni nu aduce aminte pietonilor că trebuie să se asigure înainte de a începe traversarea. Citez iar din Codul Rutier, art. 72, alin. 2 și 3:
    "(2) Pietonii au prioritate de trecere față de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajați în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate și semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
    (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.
    "
       
       Ei bine, se înțelege foarte clar de aici: Pietoni, asigurați-vă înainte de traversare! Chiar dacă e zebră! Chiar dacă e verde! Șoferul ăla poate nu e atent, poate e băut sau obosit, poate i s-a fărâmat mașina sau poate e polei și nu poate să frâneze. Mi s-a întâmplat să merg pe Calea Rahova în dreptul străzii Bârcă. Nu era încă semaforizată trecerea aia de pietoni. Pe jos era polei, eu eram la 30 de metri de trecere. Un idiot se aruncă pe trecere arătându-mi indicatorul...
       
       Ăsta-i mesajul care ar trebui transmis de către televiziuni prin moderatori, prezentatori sau invitații acestora. Eu așa am fost învățat de bunici, părinți, ba chiar și la grădiniță și la școală cândva prin anii 80.
       

    04.08.2013

    Câinele, medicii veterinari și parvoviroza

     Iunie 2013. Am luat un cățel din Constanța. Plin de purici și căpușe, deși cei care-l dădeau păreau a avea ceva studii... inclusiv niște medicină veterinară în curs. Nevaccinat. Maidanez cu pedigree. Întrucât urma să nu iasă din curte nu ne-a trecut prin cap să oprim să-l vaccinăm.
     
    14.07.2013. Luni dimineața. Cuțu, deși cu o zi în urmă era vesel și rodea tot ce prindea, inclusiv ornamentele de plastic ale mașinilor, nu a mâncat nimic și părea foarte trist. Zicând că e într-o pasă proastă, am așteptat până seara, poate-i trece. Văzând că nu mănâncă nimic, ne-a fost clar că e o problemă. Am căutat pe internet și am găsit "Clinica Veterinară BlueVet". O căutare pe Google ne-a indicat un forum unde Dr. Luana Sabau era destul de bine văzută. Pun mâna pe telefon, solicit o programare, nu este nevoie, îi găsim până la ora 20. Îi spun domnișoarei doctor că urmează să vin din județ, ajung in 30-40 minute (~50 km) - nici o problemă, dânsa este acolo.
       Ajung la cabinet la 19:35. Domnișoara doctor nu mai este, este doar un tehnician. Ia temperatura cățelului, are febră. Nu mare, doar un grad peste, dar are. 40. Facem un antibiotic, îi dăm "ceva" de burtă, încă ceva vitamine și veniți pe la noi mâine. Mâine urma să fiu la serviciu în București, așadar nu pot ajunge. Chiar și fără, 100 Km dus-întors nu e o fericire.

    15.07.2013. București. Cazez cățelul la un prieten la curte, după ce am vorbit cu un prieten de-al lui, medic veterinar, care m-a asigurat că nu sunt șanse să-i îmbolnăvesc cățeii. Îmi spune că poate fi parvoviroză dar trebuie neapărat sa-l vadă. Seara pentru că, la serviciu, nebunie mare, nu pot pleca mai devreme de 19. Dar nu în seara aceea, omul avea o programare mai veche și nu putea lipsi. Cățelul e rău, nu se mai scoală în picioare.

    16.07.2013. Serviciu. Tot nebunie, scap pe la 19 deși la ora aia trebuia să fiu la cabinetul prietenului prietenului meu. O lăsăm pe a doua zi, dar mă sfătuiește să mă duc la o clinică non-stop pentru că e suspect de parvoviroză. O clinică "bună" este cea de pe str. Sebastian 211C, BioVet. Bună rău.
       În urmă cu vreo 8 ani, pisicul maică-mii a găsit o ață pe care s-a apucat s-o mănânce gospodărește. Dar la capătul aței era și un ac de cusut. Unul măricel. Care i s-a înfipt adânc pisicii în cerul gurii, dinspre gât către bot. Am dus motanul birmanez la clinică, l-au pus să facă nani, au scos acul, apoi au trezit pisicul. Până să apucăm să plătim, pisicul nost' și-a dat capul pe spate. L-au luat ca pe un ceas defect, "lăsați că-l reparăm". Și l-au reparat. Am fost foarte mulțumiți.
       În urmă cu vreo 5 ani am fost cu un cățel pentru vaccinare. Spre surprinderea nevestei, nu ne-au lipit eticheta vaccinului pe carnetul de sănătate...
       Deci să mă duc la clinica cea vestită. Cățelul - tot rău, febră, nu se ridică în picioare. Am stat la coadă vreo 2 ore. Nici o problemă, stăm. Vine medicul, recomandă un test de parvoviroză, nu e decât 105 lei. Facem testul, cică e negativ. Nu m-a întrebat de vaccin. Dar, să-i dăm niște bariu ca mâine la 15 să îi facem o radiografie - poate a înghițit ceva. Facem acel bariu, apoi o perfuzie de hidratare. Durează cam o oră perfuzia aia. Între timp se schimbă tura, vine alt medic. Care mă informează că în registru scrie parvoviroză iar pe test (seamănă cu unul de sarcină) a apărut vag o a doua linie. Îmi prezintă nota de plată și-mi urează toate cele.
       Întrucât era in jur de ora 22, trimit un SMS prietenului prietenului, medicului veterinar. Îi spun ce și cum, îmi răspunde omul să mă prezint dimineață la el la cabinet pentru tratament specific.

    17.07.2013. Ajungem la cabinet, începem tratamentul. Omul mă avertizează că sunt 50% șanse de reușită iar bariul ăla a cam agravat problema. Pune cățelului vreo 3 perfuzii, mai face și vreo 5 injecții. Omul e profesionist, știe ce are de făcut: anticorpi împotriva parvovirozei (canglob) și a jigodiei, compuși pentru reducerea acidului din stomac, diminuarea peristaltismului, etc. Nu are voie să mănânce și să bea nimic pentru a nu agrava simptomele. De revenit seara pentru că este prea mică pentru întreaga doză de perfuzii.
       La prânz s-a ridicat, căuta niște apă. Seara am dat veștile bune medicului veterinar. Iar mi-a repetat să nu-mi fac speranțe, seara asta e critică. M-a mirat. Nu pentru mult timp. În timpul perfuziei a făcut diaree cu sânge. Și a și vomat. În aceeași noapte a murit.

    Bine ar fi fost dacă tehnicianul din Constanța mi-ar fi zis de testul parvo. Și mai bine ar fi fost să fi fost domnișoara doctor la cabinet. Iar dacă cei de la BioVet ar fi confirmat 100% diagnosticul și nu i-ar fi dat bariu...

    În atenția posesorilor de câini (pui). Dacă îi vedeți ploștiți, dacă nu mănâncă, urgent cu ei la veterinar!!! Cu cât se începe tratamentul mai devreme, cu atât au șanse mai mari de supraviețuire. Nu uitați că tratamentul este destul de costisitor, vreo 200 lei/zi.

    Preventiv, la 5 săptămâni se face deparazitare, după o săptămână se mai face o deparazitare. La 4-5 zile trebuie făcut primul vaccin. După 14 zile se repetă vaccinul...



    loading...