Pentru că s-a înnoit anul, pentru că am mai îmbătrânit și eu cu un an, pentru că Moșii lu' 2012* m-au cam sărit, pentru că am primit catalogul Selgros în cutia poștală**, pentru că am sunat și mi-au confirmat că mai au 4 bucăți, pentru că am rezervat telefonic una, pentru că..., am purces la cumpărături în Selgros Militari să mă împroprietăresc cu magnificul televizor de pe coperta broșurii.
Ajung în raion, mă uit luuuung după un angajat de la electro. O fi și asta o strategie de marketing. Nimeni pe acolo, ai suficient timp să admiri produsele expuse, poate mai iei câte ceva... Și am admirat... splitter cablu TV, marca HAMA, o căruță de bani. Nu mai țin minte câți, dar nu l-am luat întrucât la tarabă e mult mai ieftin la aceeași calitate. Apropo' de HAMA, am luat niște cabluri pentru monitor. Tare proaste, am numai umbre pe ecran, deși angajatul Cora Alexandria promitea că e cel mai bun de pe fața planetei. Probabil va trebui să le returnez...
Apare, în sfârșit, un angajat. Promite să-mi aducă unul după ce îmi reconfirmă stocul, consultându-și scannerul portabil: 4 bucăți. Se ține de promisiune, vine cu un stivuitor și-l dă jos de pe raft. În timpul ăsta eu îmi făceam planuri cum reorganizez biroul pentru marele monitor de 81 de cm. Că eu asta voiam: un monitor full HD, consum mai mic, că d'aia e LED.
Iau monitorul, mai cumpăr niște prostiuțe (a început să devină cam scump Selgros, am găsit multe chestii mai ieftine prin hipermarketuri), achit cu cardul și mă duc la bancul de probe.
Angajatul de acolo mă ia în primire: "e pe firmă"? Îi spun că da. Ei bine, în acest caz, garanția e de numai 12 luni, că-mi iau TVA-ul înapoi. Dar, dacă vreau, mi-l refacturează pe persoană fizică și-mi dă 2 ani garanție. Îi pomenesc de catalog, de reclamă falsă, în gândul meu îi pomeneam și părțile intime ale mamei dumisale, deși n-are nici o vină, săraca. Până la urmă, m-am gândit eu ca nu merită să mă complic, las 12 luni pe firmă și-om vedea ulterior.
Sfătuit telefonic de consoartă, rog amabilul reprezentant să mi-l și probeze, lasându-mă rece strâmbăturile lui - se apropia ora închiderii, omul voia să o zbughească. Îl ajut să dezbrace monitorul de cartoane, îl punem pe masă și-i dă să scaneze posturile recepționate prin bunăvoința antenei de pe clădire - nu, nu au cablu, ar fi imaginea prea bună și am sesiza prea repede defectele.
Zgâindu-mă la noul meu monitor, observ în dreapta jos, la vreo 10 cm de margine, pe diagonală, un punct verde. Schimb postul, punctul tot acolo era. Deci e defect. Comunic constatarea mea responsabilului cu garanțiile. Tipul, extrem de amabil, îmi comunică că mi-l poate schimba numai dacă sunt 3 pixeli morți, pentru că astea sunt condițiile garanției. Ba chiar a primit și un email de la cineva din conducere... Nu-l găsește acum, dar, dacă insist, îl caută...
Țin minte că, prin 2005, lucram la un magazin de calculatoare. Ăsta a fost singurul motiv pentru care am refuzat să pun la vânzare monitoare LCD. Distribuitorul mi le schimba numai dacă aveam 3 pixeli morți în poziție centrală sau 5 pixeli morți la margine. Așadar vindeam numai CRT-uri, nu-mi permiteam să spun așa ceva clienților mei. Se pare că unii încă mai păstrează regulile astea tâmpite.
Devin brusc zâmbitor, pomenesc iarăși, în gând, părți intime ale mamelor lor, plus ceva plămâni și ficați, în timp ce, pe gură, îi explicam că asta nu e garanție, asta e probă, vreau altul sau îi dau pe mâna Poliției și a Judecătoriei de pe lângă Tribunalul sectorului 6. Din punctul meu de vedere, ăsta este furt calificat în dauna avutului privat, combinat cu ceva înșelătorie și reclamă falsă. O bucurie pentru doamna avocat.
Tipul mormăie ceva, îmi promite că vorbește cu șeful, se face nevăzut. Vine cu un alt monitor. Îl ajut să-l ambaleze pe cel defect și să-l probeze pe cel nou. După scanarea posturilor, îl iau la o examinare mult mai atentă. L-am pus pe PC-in, imagine neagră. Nu se vedeau puncte deschise. Am găsit un post care avea mult alb în imagine. Am băgat zoom ca să scap de benzile negre și... surpriză: un punct roșu închis în colțul stânga-sus, tot la 8-12 cm pe diagonală.
Mă întorc triumfător spre tip: vreau banii înapoi. Din 2 produse probate, 2 produse defecte... e prea mult. Marfa e proastă. Tipul e de acord și-mi spune că oricum nu mai avea altul, doar cel expus mai este disponibil (mie-mi confirmaseră 4 bucăți pe stoc).
Până la urmă mi-am recuperat banii, după câteva minute de așteptare (casa trebuie să scoată numerar de la bancă). Ne-am despărțit... prieteni.
___
Notă:
*Mi-a comunica soția că sunt 3 Moși. Pe 6 decembrie e Moș Nicolae, deci 4 cadouri pentru 3 copii și o consoartă. Pe 25 decembrie este Moș Crăciun, încă 4 cadouri plus un bonus pentru unul din copii, că e și ziua lui, îl mai cheamă Cristian. Pe 31 decembrie vine și moșul comunist, Moș Gerilă, încă 4 cadouri. Hmmm, 13 cadouri, număr cu noroc?
**Din când în când mai sună câte unii, fie de la Poșta Metro, fie de la Poșta Selgros, să mă întrebe dacă primesc cataloagele. Evident că nu le primesc regulat, dar răspunsul meu nu influențează frecvența expedițiilor.
Ajung în raion, mă uit luuuung după un angajat de la electro. O fi și asta o strategie de marketing. Nimeni pe acolo, ai suficient timp să admiri produsele expuse, poate mai iei câte ceva... Și am admirat... splitter cablu TV, marca HAMA, o căruță de bani. Nu mai țin minte câți, dar nu l-am luat întrucât la tarabă e mult mai ieftin la aceeași calitate. Apropo' de HAMA, am luat niște cabluri pentru monitor. Tare proaste, am numai umbre pe ecran, deși angajatul Cora Alexandria promitea că e cel mai bun de pe fața planetei. Probabil va trebui să le returnez...
Apare, în sfârșit, un angajat. Promite să-mi aducă unul după ce îmi reconfirmă stocul, consultându-și scannerul portabil: 4 bucăți. Se ține de promisiune, vine cu un stivuitor și-l dă jos de pe raft. În timpul ăsta eu îmi făceam planuri cum reorganizez biroul pentru marele monitor de 81 de cm. Că eu asta voiam: un monitor full HD, consum mai mic, că d'aia e LED.
Iau monitorul, mai cumpăr niște prostiuțe (a început să devină cam scump Selgros, am găsit multe chestii mai ieftine prin hipermarketuri), achit cu cardul și mă duc la bancul de probe.
Angajatul de acolo mă ia în primire: "e pe firmă"? Îi spun că da. Ei bine, în acest caz, garanția e de numai 12 luni, că-mi iau TVA-ul înapoi. Dar, dacă vreau, mi-l refacturează pe persoană fizică și-mi dă 2 ani garanție. Îi pomenesc de catalog, de reclamă falsă, în gândul meu îi pomeneam și părțile intime ale mamei dumisale, deși n-are nici o vină, săraca. Până la urmă, m-am gândit eu ca nu merită să mă complic, las 12 luni pe firmă și-om vedea ulterior.
Sfătuit telefonic de consoartă, rog amabilul reprezentant să mi-l și probeze, lasându-mă rece strâmbăturile lui - se apropia ora închiderii, omul voia să o zbughească. Îl ajut să dezbrace monitorul de cartoane, îl punem pe masă și-i dă să scaneze posturile recepționate prin bunăvoința antenei de pe clădire - nu, nu au cablu, ar fi imaginea prea bună și am sesiza prea repede defectele.
Zgâindu-mă la noul meu monitor, observ în dreapta jos, la vreo 10 cm de margine, pe diagonală, un punct verde. Schimb postul, punctul tot acolo era. Deci e defect. Comunic constatarea mea responsabilului cu garanțiile. Tipul, extrem de amabil, îmi comunică că mi-l poate schimba numai dacă sunt 3 pixeli morți, pentru că astea sunt condițiile garanției. Ba chiar a primit și un email de la cineva din conducere... Nu-l găsește acum, dar, dacă insist, îl caută...
Țin minte că, prin 2005, lucram la un magazin de calculatoare. Ăsta a fost singurul motiv pentru care am refuzat să pun la vânzare monitoare LCD. Distribuitorul mi le schimba numai dacă aveam 3 pixeli morți în poziție centrală sau 5 pixeli morți la margine. Așadar vindeam numai CRT-uri, nu-mi permiteam să spun așa ceva clienților mei. Se pare că unii încă mai păstrează regulile astea tâmpite.
Devin brusc zâmbitor, pomenesc iarăși, în gând, părți intime ale mamelor lor, plus ceva plămâni și ficați, în timp ce, pe gură, îi explicam că asta nu e garanție, asta e probă, vreau altul sau îi dau pe mâna Poliției și a Judecătoriei de pe lângă Tribunalul sectorului 6. Din punctul meu de vedere, ăsta este furt calificat în dauna avutului privat, combinat cu ceva înșelătorie și reclamă falsă. O bucurie pentru doamna avocat.
Tipul mormăie ceva, îmi promite că vorbește cu șeful, se face nevăzut. Vine cu un alt monitor. Îl ajut să-l ambaleze pe cel defect și să-l probeze pe cel nou. După scanarea posturilor, îl iau la o examinare mult mai atentă. L-am pus pe PC-in, imagine neagră. Nu se vedeau puncte deschise. Am găsit un post care avea mult alb în imagine. Am băgat zoom ca să scap de benzile negre și... surpriză: un punct roșu închis în colțul stânga-sus, tot la 8-12 cm pe diagonală.
Mă întorc triumfător spre tip: vreau banii înapoi. Din 2 produse probate, 2 produse defecte... e prea mult. Marfa e proastă. Tipul e de acord și-mi spune că oricum nu mai avea altul, doar cel expus mai este disponibil (mie-mi confirmaseră 4 bucăți pe stoc).
Până la urmă mi-am recuperat banii, după câteva minute de așteptare (casa trebuie să scoată numerar de la bancă). Ne-am despărțit... prieteni.
___
Notă:
*Mi-a comunica soția că sunt 3 Moși. Pe 6 decembrie e Moș Nicolae, deci 4 cadouri pentru 3 copii și o consoartă. Pe 25 decembrie este Moș Crăciun, încă 4 cadouri plus un bonus pentru unul din copii, că e și ziua lui, îl mai cheamă Cristian. Pe 31 decembrie vine și moșul comunist, Moș Gerilă, încă 4 cadouri. Hmmm, 13 cadouri, număr cu noroc?
**Din când în când mai sună câte unii, fie de la Poșta Metro, fie de la Poșta Selgros, să mă întrebe dacă primesc cataloagele. Evident că nu le primesc regulat, dar răspunsul meu nu influențează frecvența expedițiilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu