După aventurile avute cu Romtelecom la instalarea ISDN-ului, am rămas prieteni cu proprietarii clădirii. Ei sunt o filială a unei firme din nordul ţării. Aşadar mă cheamă pentru că io mi-s singuru' aitist prin zonă şi ei au nişte probleme cu internetul. Ăla rămas de la noi, că dacă tot îl au, de ce să nu-l folosească?
Mă duc să văd despre ce-i vorba. Chiar de la început m-a mirat tehnologia IT folosită la ei în firmă. IT-iştii lor au dezvoltat un program interesant care rula în nordul ţării. Dar nu cu tehnologiile moderne client-server, nuuuu. Ci un Remote Desktop pe computerul de acolo care era botezat "server". Care nu are nici o legătură cu sistemele pe care le ştim cu toţii ca find servere.
Bun. Ajung, mă minunez, apoi mă apuc să văd ce-i cu legătura internet. Legătura funcţiona cu întreruperi. Sun la Romtelecom. Răspunde o tipă bine intenţionată care-mi spune că internetul merge. Cum aşa? Simplu, da un ping spre noi şi răspunde. Eu o ţineam p-a mea: nu, nu merge. Am accentuat chiar că nu merge internetul. După 3 minute de grădiniţă, ea - ba da, eu - ba nu, i-am explicat demoazelei ce e aia internet. Şi care e diferenţa între internet şi intranet. Când a înţeles, m-a redirectat la un coleg mai advanced care mi-a comunicat cu părere de rău că nu are cum să-mi testeze internetul, pentru că ei nu au acces la internet.
Am renunţat la conversaţii inutile, dar i-am învăţat pe colegii de suferinţă să facă câte o reclamaţie pe oră. Apoi, în baza multiplelor reclamaţii (lor nu le mergea internetul de mai bine de o zi) pot rezilia contractul... A doua zi mă întâlnesc cu ISDN-istul meu care mă întreabă: "de ce nu m-aţi sunat direct pe mine"?
Era un router defect. L-au schimbat destul de repede...
Mă duc să văd despre ce-i vorba. Chiar de la început m-a mirat tehnologia IT folosită la ei în firmă. IT-iştii lor au dezvoltat un program interesant care rula în nordul ţării. Dar nu cu tehnologiile moderne client-server, nuuuu. Ci un Remote Desktop pe computerul de acolo care era botezat "server". Care nu are nici o legătură cu sistemele pe care le ştim cu toţii ca find servere.
Bun. Ajung, mă minunez, apoi mă apuc să văd ce-i cu legătura internet. Legătura funcţiona cu întreruperi. Sun la Romtelecom. Răspunde o tipă bine intenţionată care-mi spune că internetul merge. Cum aşa? Simplu, da un ping spre noi şi răspunde. Eu o ţineam p-a mea: nu, nu merge. Am accentuat chiar că nu merge internetul. După 3 minute de grădiniţă, ea - ba da, eu - ba nu, i-am explicat demoazelei ce e aia internet. Şi care e diferenţa între internet şi intranet. Când a înţeles, m-a redirectat la un coleg mai advanced care mi-a comunicat cu părere de rău că nu are cum să-mi testeze internetul, pentru că ei nu au acces la internet.
Am renunţat la conversaţii inutile, dar i-am învăţat pe colegii de suferinţă să facă câte o reclamaţie pe oră. Apoi, în baza multiplelor reclamaţii (lor nu le mergea internetul de mai bine de o zi) pot rezilia contractul... A doua zi mă întâlnesc cu ISDN-istul meu care mă întreabă: "de ce nu m-aţi sunat direct pe mine"?
Era un router defect. L-au schimbat destul de repede...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu