09.03.2015

Alte aventuri cu Telekom - 2015

Alte aventuri cu Telekom - 2015

   Acum câteva zile a picat internetul. Sun la ei, au răspuns destul de repede. Povestesc ce culori au și cum beculesc LED-urile de pe aparat, apasă ăla niște butoane, se rezolvă. Nu m-am mai luat de el că tre să-mi storneze douăj' de minute.
   Ce m-a înfuriat astăzi și m-a făcut să depăn amintiri cu și despre romTELEKOM?
   Am în față mai multe ferestre de Chrome. Merge Gmail într-un tab. În altul nu se încar©a okazii.ro. Refreșui. Nimic, cică DNS-ul are bube. Intru pe ruterul Telekom rbutez minunea. Nimic. Modific DNS-uri, le pun p'alea de la Google, 8.8.8.8 și 8.8.4.4. Restartez ruter. Merge google.ro, okazii.ro, google.com și facebook.com. Dar nu merge gmail.com.
   Sun la Telekom. Expun problema. Aaa, trec printr-un alt echipament? Păi trebuie să iau eu computerul și să-l vâr direct în ruterul lor, pe cablu, nu WiFi. Explic că-i complicat, că e departe, că Romtelecom mă obligă să-mi cumpăr computer? Desigur, angajatul T nu a zis așa ceva. Dar asta reiese.
   Îi mai explic odată, sunt pe pagina http a ruterului, am făcut test de ping direct din ruter, vorbesc la pereți. La domnul pe prompter scrie că useru' tre să ia computerul să meargă cu el la ruterul T.
   Îi spun că am tabletă. Nu se pune, dânșii nu oferă suport pentru tablete. Tre' să iau un computer sau un laptop, să mă duc la ruter, cu cablu, să mă înfig în LAN1 sau 2. Deci Telecom mă obligă să iau laptop? Desigur, am înțeles eu greșit, dânsul nu a spus așa ceva... Doar că nu oferă suport la setările tabletelor.
   Dumnealui e convins că eu am Windows pe computer. Window 7 mai exact. N-am mai lungit-o că eu sunt cu Lubuntu, că deja trecuse peste jumătate de oră de la apariția defecțiunii.
   Descopăr că am un cablu suficient de lung să mă leg direct de ruterul lor c magenta. Leg mațu', scot DNS-urile Google. Domnul Telekom, cu un ton superior, recită intrucțiunile de pe prompter:
   - aveți uindăus șapte, nu?
   - Da.
   - Apăsați pe START, apoi run (mă gândeam io: ăsta confundă Windows 7 cu Windows XP) și tastați cî mî dî.
   - Da. Apoi scrieți așa ping...
   - Da, am scris, vă ascult.
   - Ăăăă, google.com!
   - Da, răspunde, am 52 milisecunde. Merge!
   - Pâi nuuuu... trebuie să scrie repli from!
   - Păi da, scrie replai from... (și-i recit ce scrie să i se potrivească lui pe prompter).
   - Vedeți? zice el superior. D'aia trebuie să intrați direct în echipamentul nostru, noi nu oferim suport pentru alte rutăre sau tablete.
   - Părerea mea e că a fost altă bubă care și-a revenit între timp. Aveți idee care ar fi explicația?
   - Ruterul Dv. e defect. Mergeți numai cu echipamentul nostru.
   - Deci cu tableta nu merge? Dacă mai pică și e soția acasă?
   - Să ia un laptop și să meargă direct la echipamentul nostru...
   - Deci trebuie să cumpăr un laptop?
   - N-am spus așa ceva...
   Cam așa a decurs conversația mea cu serviciul deranjamente... Îmi aduc aminte de 2009. La fel, te luau cu un ton superior, tu ești Nea' Caisă de la coada vacii și suni să iei lumină de la "experții" lu' pește... Între timp, schimbarea a adus și ceva nou: nemțescul "this is not my job". Ai tabletă? Să fii sănătos, îți trebuie laptop sau computer ca să beneficiezi de diagnosticare online.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...