24.02.2015

Lubuntu - un link pe desktop

   Ca utilizator de Windows, mi se pare foarte util să mai pun pe Desktop câte un shortcut pentru programele uzuale sau care au nevoie de anumiți parametri. De exemplu Firefox ProfileManager.
   Rclick pe desktop:
Introduc numele dorit cu extensia .desktop:
Deschid fișierul nou creat cu un editor de text (rclick, open width, leafpad)...
... și introduc textul...
[Desktop Entry]
Type=Application
Encoding=UTF-8
Name=Firefox
Comment=Firefox Web Browser
Exec=firefox -p -no-remote
Hidden=false
NoDisplay=false
Terminal=false
... apoi salvez. Constat că se modifică aspectul iconiței, precum și meniul contextual (cel care apare la rclick pe iconiță.
Deschid fișierul cu Shortcut Editor și mă apuc să modific. Încep cu pictograma ...
Am bifat și "Use startup notification" pentru ca sistemul să-mi arate iconița-nvârtitoare (clepsidra) să știu că am dat click pe ceva. Funcționează numai dacă aplicația (adică Firefox Profile Manager) suportă această notificare.

   Iată și rezultatul:
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...