10.11.2013

Bănci Românești

BRD
   În 2005 am primit un cec. După o verificare amănunțită am decis să merg la BRD întrucât aveau cel mai mic comision. Pentru a putea încasa banii trebuia să îmi fac un cont. Gratuit, desigur. Cei o sută și ceva de euro au rămas în acel cont.
   Recent am trecut pe lângă agenția unde aveam contul. Mi-am adus aminte că aveam un cont acolo și am băgat un cap să văd care-i treaba. Am primit un răspuns îmbucurător: noroc că am trecut pe acolo, mai am 5 euro în cont, luna următoare rămâneam dator și, cine știe, mai ajungeam și pe la biroul de credit. Am luat bănetul și am lichidat contul.
   După vreo săptămână mă sună BRD, nu au putut închide contul pentru că nu am semnat!? Le amintesc că am depus o solicitare semnată pentru închiderea contului. Trebuia să semnez și pe chestia aia electronică... Le spun că nu doresc așa ceva. Mai trebuie scanată și cartea de identitate. Nici asta nu vreau, le dau eu o copie alb-negru. Dar nici la agenție în Colentina nu vreau să mai merg, am fost deja.
   Cădem la pace, mă voi duce în Bolintin Vale să las acolo o copie alb-negru a cărții de identitate și nu semnez "electronic". Ajung la agenția din Bolintin, le dau copia "buletinului". Tanti de acolo îmi solicită semnătura pe trăsnaia aia electronică. Îi amintesc că eu am închis contul și că nu doresc ca ei să aibă semnătura mea digitală pe care s-o aplice ei pe cine-știe-ce document. Încearcă să mă aburească, că aia nu e semnătură digitală... O rog să sune la Centrală să se lămurească. Mârâie că aia e procedura dar totuși sună la ei. Îmi confirmă închiderea contului. Verbal.
   
BancPost
   Am deschis mai multe conturi la această bancă, pentru mine și pentru firmă. Am solicitat și DigiPass pentru acces prin Internet. Mi-au dat două, am plătit două depozite de 30$. Pentru mine unul, pentru firmă unul. După vreo 3 zile sun la ei la activări, am uitat parolele. Mă lămurește tanti de la fastbanking că nu am nevoie de două digipass-uri, e suficient unul. Hmmm, deci cei de la agenție nu au habar. Trec pe la agenție, returnez unul, îmi iau banii.
   Procedura BancPost pentru fastbanking e simplă. Intri pe site, au un user și o parolă. Parola expiră la câteva luni, mare atenție. Odată intrat în aplicație, pentru acces la conturi sau tranzacții, trebuie să mă autentific și cu digipass-ul. Apoi pot face orice și oricâte operațiuni. Minunat, nu ca la BCR unde fiecare tranzacție trebuie butonată serios la digipass: PIN, ultimele 4 cifre din sumă, 4 cifre din contul destinatar, etc. Am închis mai demult conturile de la BCR din cauza comisioanelor barosane (pentru firme) și a procedurii pentru home banking. Bun, revin la BancPost, uitarea parolei nu era o mare tragedie: sunam la ei, dădeam ceva date personale, ei îmi dădeau un număr pe care să îl butonez la digipass și le returnam răspunsul; ei resetau parola, puneau o chestie default pe care ți-o comunicau telefonic. În prezent ei mai pot reseta parola dar vor pune parola inițială, cea scrisă pe hârtia pe care o eliberează la activarea fastbanking-ului. Dacă pierzi hârtia aia tre' să dai o fugă la agenție să ceri alta...
   În prezent procedurile BancPost sunt din ce în ce mai simple: un cont nefolosit 6 luni devine "dormant" chiar dacă am avut încasări. Cardul aferent se blochează automat. Eh, mă gândesc eu, ce-i așa o mare chestie? Dau un telefon la ei și... sunt invitat să vizitez agenția pentru "actualizarea datelor". Bun, mă învoiesc de la serviciu și mă duc la agenție. Acolo completez un formular (la ING au formularele astea deja completate, că d-aia ești client, trebuie doar să semnezi; te întreabă în prealabil dacă s-a schimbat ceva, dacă da, modifică ei datele pe computer) și gata, nu mai am contul "dormant". Seara, termin programul la serviciu, mă duc la hipermarket să cumpăr câte ceva. Plătesc cu cardul BancPost. De fapt intenționez să plătesc pentru că nu merge cardul.
   Înjur, plătesc amestecat: ceva numerar plus niște rămășițe de pe 2 carduri ING. A doua zi sun la bancă. Da, desigur, cardul este blocat pentru că nu l-am folosit. Se rezolvă simplu, trebuie să ajung la agenție. Mă învoiesc iar și mă duc la bancă. Acolo marea surpriză: trebuie să depun sau să retrag ceva din cont, apoi, după ora 18, să revin la bancomat și să retrag sau să interoghez soldul (se ia comision, ce credeți?). OK, am activat cardurile.
   Trec luni. Am uitat cu desăvârșire că trebuie să bănculesc cu BancPost. Mai încasam câte ceva, digipass-ul mergea când interogam soldurile. Oh, desigur, conturile fără activitate au un comision mai mare. Bleah. Rămân fără bani la ING și trebuie să BancPostesc. Conturile sunt dormante, desigur. Trebuie să merg la ei. Le fac sesizare că nu e OK să mă învoiesc pentru a merge la bancă. Operatorul de la telefon e de acord cu mine, dar asta-i schema. Vreau BancPost, trebuie să merg la ei.
   Ajung la bancă, completez minugnea aia de formular pentru dezdormantarea conturilor. Activăm și cardul? Nu, dă-l încolo am fastbanking, mut banii la ING, cardurile alea merg. N-am cum să ajung la bancomat BancPost întrucât m-am mutat prin județul soarelui și p-aici nu prea sunt... Cer și o verificare a contului pentru că, prin februarie, nu am putut face un virament prin fastbanking. Cică e în regulă contul meu. Dis de dimineață mă apuc să fastbăncuiesc banii din cont. Banca e de acord, a primit OP-ul. Mă iau cu munca că doar d-aia mă duc la serviciu. Seara verific contul ING. Nimic. Intru pe site-ul fastbanking, OP-ul este respins pentru că al meu cont nu este validat pentru e-viramente. Înjur, sun la bancă. Singurul număr disponibil pe site-ul BancPost este Infoline. Ăștia mă sfătuiesc să sun la serviciul fastbanking. Explic demoazelei că nu-i nimic în neregulă cu aplicația, că aia e doar o interfață între user și bancă, că e ceva în neregulă cu contul și că o rog să-l verifice. Răspunsul standard: mergeți la agenție.
   Înjur. Îi spun interlocutoarei că mi se pare bătaie de joc. Îmi repetă amabilă că asta-i procedura și că pot depune o sesizare. Depun 3: procedura de dezdormantare a contului, procedura de deblocarea cardului, lipsa de suport (telefonic) în ceea ce privește conturile. Desigur doresc deblocarea contului meu pentru e-viramente.
   După câteva zile anunț la serviciu că voi întârzia. Trec pe la bancă. Da, au primit sesizarea. Nu au ce face. Închid conturile firmei. De fapt inițiez închiderea. Pentru că mai întâi completăm un formular de blocare a cardurilor. După 3 săptămâni ar trebui să mai trec eu să închid și conturile completând un alt formular. Sfătuiesc omul să își caute de lucru pe la firme care nu-și bat joc de clienți. E de acord.
   După vreo 2 zile mă sună de la Centrală. Nu contul avea probleme ci contul de client. D-aia nu mergea e-viramentul. Mă anunță că al doilea cont e încă dormant și mă întreabă dacă am actualizat datele personale pentru că mi-l poate debloca. Îl rog să lase contul ăla să doarmă...
   În general sunt mulțumit de ING. Singura problemă ar fi lipsa de ghișee operative și comisionul barosan (10 lei) dacă îmi depune cineva bani (numerar) în cont. Motiv pentru care nu închid deocamdată conturile BancPost. Asta până apare o altă bancă în oraș...
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...

Follow by Email