09.03.2015

Aventuri cu Telekom - 2014-2015

Aventuri cu Telekom - 2014-2015

   Am fost un abonat fericit al Romtelecom. A picat linia de vreo 2 ori, dar cu un apel la deranjamente, s-a remediat rapid, a venit o echipă să rezolve. Când nu au putut ăștia mici, a venit o altă echipă de sârmari. Oricum, nu au fost mai mult de 48 de ore de nefuncționare.
   Între timp compania a fost preluată de... nemți! Care, desigur, au început "schimbarea".
   În decembrie, pe 19, mi s-a stricat telefonul. Și internetul, desigur, pentru că merge pe același maț. Ok, no problem, sun la Deranjamente. Văzusem la teveu rebrănduiala Romtelecom și Cosmote în Telekom-ul nemțesc. Și mai văzusem și un număr la care îi pot apela gratuit, 1234. Bun, iau cartela verde (încă), ies în curte, găsesc niște semnal, sun la ei. Butonez meniul, robotul mă asigură că apelul este important pentru ei (sau ceva de genu') dar că tre' s-aștept pen'că operatorii au alte treburi. Soare afară, pun molecularu pe spicăr și ma pun pe băut tutun. Aștept vreo 45 de minute, sunt în pericol să rămân fară țigări. Apare și consoarta să-mi spună să-i las dracu' pe ăia de la Telekom pentru că am de ridicat copiii de la grădiniță, respectiv școală.
   Mă duc, recuperez copiii. Întreb învățătoarea dacă dânsa are Telekom. Îmi spune că are, cu chiu cu vai, pârâie linia, a stat 2 (două) ore să aștepte la Deranjamente. Mă duc mai la deal unde am semnal roșu. Sun la numărul ăla gratuit pe care-l promovează Telekomul în sutele de reclame de la TV. Răspunde un robot care bolborosește ceva de niște euro pe minut dacă vreau să continuu convorbirea. Închid fuguța.
   Ajung acasă, iau un pachet proapăt de tutun, scot telefonu' cu cartelă verde, sun la 1234 și mă pun pe așteptat pentru că operatorii sunt teribil de ocupați. După vreo 40 de minute, mă bagă cineva în seamă. Îi povestesc ca n-am, nu merge, sunt în pragul unei crize de nervi, noroc că nu plouă/ninge. Mă asigură că luni "o să vină cineva".

Schimbarea Romtelecom în Telekom

   Ziceam mai devreme de schimbare. Păi da, așa fac nemții, schimbă. Restructurează. Mai întâi au concediat niște lume, astfel încât echipa care venea înainte (repede), vine acum încet (suni vineri - vine luni, dacă ai noroc) și este formată din... o singură persoană. Se vede dom'le mâna neamțului: i-au tehnologizat. Vine omul în casă, bagă un soi de tester de rețea pe țava telefonului, apoi pleacă cu mașina din stâlp în stâlp să vază unde se oprește bipăiala.
   Desigur, nu a venit luni, cum a promis operatorul, ci pe 24, și asta după ce am telefonat iar la numărul ăla special, 1234. A venit omu', a căutat din stâlp în stâlp, a găsit buba undeva mai departe, un cablu subteran rupt, tre' să vină o altă echipă, formată din mai mulți oameni. Probabil după sărbători, pentru că au și ei multe deranjamente (și par să fie singurii din județ?).
   Trec sărbătorile. Pe 28 sau 29 sună fixu'!!! Surpriză. Am cumva numărul 0241xxxx17? Îl asigur că nu. Cică revine imediat. Poc, iar nu mai am telefon. După 10 minute sună: am numărul 0241xxxx45? Auzeam tableta cum zbârnâie - am internet!!! Îi spun că nu, dar nu contează, să-l lase așa! Râde, va reveni. După alte 30 minute am în sfârșit telefon (cu numărul meu) și internet. Mă sună echipa: au făcut o reparație mai de mântuală, așa, un soi de românism, dar vin ei la anu' să facă treaba ca lumea. După ceva timp primesc un telefon de la un robot care-mi cere părerea cu privire la experiența (împreună) avută cu echipa Telekom și că opinia mea e importantă pentru a accelera schimbarea... Închid!

Bucurie de scurtă durată

   Pe 3 ianuarie, de ziua mea, Telekom îmi face o bucurie: a picat telefonul! Încerc să sun de pe mobil, din curte nu merge că e nașpa afară. Așadar am plecat la cumpărături. Opresc în zonă cu semnal, sun, butonez la meniu, introduc numărul de telefon urmat de tasta diez, nașpa, robotul știe că-i nasol la mine în localitate, mă asigură că în cel mai scurt timp și că, dacă vreau să vorbesc cu un operator, trebuie să aștept pentru că dânșii sunt ocupați rău. Stau juma' de oră. Nu s-a dezocupat niciunul. Închid, plec la cumpărături.
   Până pe 5 sau pe 7 nu am mai ieșit din curte, așadar nu am mai sunat la ei. Mă găndeam că știu ei ceva, că robotul ăla nu bate câmpii. Mai ales că au memorat că eu i-am sunat (d-aia am butonat numărul urmat de diez, nu?), că "o să" mă sune ei...

Minciuni sfruntate

   Pe 12 ian am reușit să dau de un operator mai disponibil. M-a asigurat că e buba pe linie, că s-a furat cablul, că se va remedia, că să dorm liniștit că nu voi plăti petrnu perioada cât nu funcționează... Se va repara pe 4 februarie, atunci va sosi cablul.
   Pe 5 februarie sun la ei. Robotul încă-mi spune că da, știe că-s probleme cu vocea în localitatea mea. Au răspuns mai repede. Defecțiunea mea? Păi s-a reparat pe 3 februarie. Cum? Nu-mi merge? "O să" vină cineva mâine! Mă sună ei. Îi spun că nu au pe ce. Pe ce să sune.
   Pe 8 februarie sun la ei. Robotul îmi zice că știe. Răspunde destul de repede on operator. Îl informez că pe 6 feb nu a venit nimeni. După un scurt ba da / ba nu, mă informează că mă sună ei. Îi spun că nu au cum, nu merge fixu' iar la mobil nu au semnal. Întreb de termen de reparație. "O să" mă sune ei! Hă???
   Sun pe 9 februarie - tot nu au nici un răspuns. "O să" mă sune ei.
   Sun pe 10 februarie, dimineața devreme. Au aflat de unde este: de la cablurile exterioare. Se cunoaște situația, dar să stau lniștit, sunt mai mulți abonați în situația mea... Tot nu au un termen. Mă sună ei. N-au cum? Nu contează, mă sună ei cumva!?!
   Sun tot pe 10, mai pe la prânz. Au un termen de reparație, 25 februarie. Se ocupă o altă firmă, serviciul de căblăraie este externalizat. Iar cablul ajunge pe 25... Îmi dorește o zi bună. Și eu dumneaei.

Vine factura?

   Văzusem io că vântul schimbării Telekom Germania adusese vreo 50 de eurocenți în plus pe factură... PENTRU CĂ ÎMI EMITEAU FACTURĂ!!! Dacă vreau mai ieftin, să mă abonez io la factura electronică. Așa am făcut. Numai că, mulțumită celor de la AKTA, nu mai am email de muuulte luni. Într-o zi sună telefonul. Până s-ajung la el... Mă uit pe google să văz cine mă căta. Romtelecom debite. Văleu, uitai să plătesc fractura!!! Intru repede pe pagina magenta, descar de acolo factura. Scadența a trecut demultișor. Mă uit și-n cont. Nasol, dacă plătesc asta, rămân în fundul gol. Decid să amân până pe 3 martie. Sun la ei, explic, cer amânare, îmi propune 3 martie. Boboc.

În regulă!

   O iau la întors cu stornarea, nu a stornat perioada corespunzătoare. "În regulă". O altă expresie care mă scoate din pepeni. De câte ori suni la deranjamente, fie că-s magenta, roșii, portocalii sau albastre, ENEL, RADET sau GDF, după ce expui problema, ei spun "în regulă". Îi corectez: nu, nu-i în regulă, dacă era în regulă, nu vă sunam!!! Bolborosesc ei ceva acolo, că-i o figură de stil, că-i în regulă c-au priceput ei unde-i buba mea...
   O fi vreun training special pe care prompteriștii trebuie să-l recite? Dă expresia asta la subconștient și se calmează clientul, chiar dacă nu i s-a rezolvat problema?
   De exemplu:
   - Nu merge / nu funcționează / nu sunteți capabili.
   Operator:
   - În regulă
   - Nu, stimate domn, nu e în regulă, nu vă sunam dacă era în regulă...
   - Adică... e în regulă, mi-am notat eu aici.

Vine încă o factură

   Evident, stornări aiurea. Perioada cerută de mine nu apare. Ba mai mult ei stornează serviciul de voce dar nu și internetul!!! Peroadele de nefuncționare sunt împărțite în intervale, capetele intervalelor conținând data ȘI ORA!!! Le-am mai desenat niște sesizări.
   

   Later edit: Mi-am adus aminte. Chestia cu furatul cablului. Povești nemuritoare, nu a furat nimeni cablul, era mult prea uzat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...