27.04.2014

Dentiștii și parodontoza

Dentiștii și parodontoza


   Sângerări gingivale. Au început prin 2007. Și nu doar la spălatul pe dinți sau când foloseam scobitorile. Pur și simplu începeau gingiile să sângereze. Când voiau ele.
   Am fost la câțiva dentiști. Diagnostic clar, nimic de făcut, e parodontoză. Igienă, ață dentară dinspre gingie în sus, detartraj des, propolis, tinctură de propolis.
   Cu detartrajul a fost simplu. Am făcut unul în 2007, dentistul era uimit că dinții mei erau mai curați ca ai nevestei (ma refer la depuneri de tartru) deși eu eram la prima intervenție. Liniștit de afirmația asta am făcut urmatorul detartraj în 2013 când se agravase problema sângerării, începuseră să ma doară și gingiile. A fost și ultimul. Am senzația că mi s-a cam distrus suprafața dinților, se încarcă mult mai ușor (la fel ca un geam șmirgheluit) și tot nu rezolvasem problema sângerării...
   Am cheltuit o mulțime de bani pe Parodontax (au reclama la TV, componente naturale specializate să-ți ușureze disponibilitățile bănești cu peste 20 lei), pe tinctura de propolis (scumpă al naibii, mai ales la farmacii; recomand magazinele alea naturiste din centrele comerciale, e vreo 7 lei) precum și alte paste de dinți (recomandate de farmaciști) destinate golirii cardurilor și portofelelor.
   Prin 2013 rămăsesem fără Parodontax. Mă opresc la Kaufland Sebastian, mă duc la farmacie să iau pastă de dinți. constat că e mai scumpă cu vreo 7 lei decât prețul pe care-l văzusem prin alt magazin. Așadar intru în Kaufland, mă duc glonț la raftul cu paste... Mi-am luat celebrul Parodontax dar am strecurat in coș și o pastă ieftinache, 4 lei și ceva, Astera Parodont Active.
   Disperat că nu mai trecea sângerarea aia, ba chiar au apărut umflături dureroase, am încercat și pasta asta bulgărească într-o seară. După ce m-am spălat îmi simțeam gura ca o pungă. M-am spălat cu ea și dimineața, mirat că parcă nu mă mai dureau așa tare gingiile...
   În numai 2 zile am scăpat de sângerare!!! După 5 ani!!!
   

   Atenție, la mine s-a potrivit asta. Nu înseamnă că merge la toată lumea. Întrucât nu costă o avere, o puteți încerca o săptămâna. Dacă nu merge... dați o fugă la dentist, poate se bunghește ce afecțiune aveți. Iar dacă dentistul este bun, vă rog să-l postați aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...